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World of Warships: Update 0.7.12. Die Feiertage stehen an!

Hallo Kapitäne,
Aufgrund der Menge an neuen Inhalten und Änderungen in Update 0.7.12 verzögert sich die Übersetzung etwas. Bitte geduldet euch noch ein bisschen. Die zweite Hälfte der Patch Notes (aktuell in Englisch) wird morgen am frühen Nachtmittag auf Deutsch hinzugefügt. Vielen Dank für eure Geduld.


Kapitäne! Aufgrund der Installation des Updates werden die Server nicht verfügbar sein

Von Do. 20 Dez. 06:00 CET (UTC+1) / Ihre Ortszeit: Do. 20 Dez. 06:00Bis Do. 20 Dez. 09:00 CET (UTC+1) / Ihre Ortszeit: Do. 20 Dez. 09:00Update-Größe: 1,2 GB

Das Update 0.7.12 steht kurz vor der Veröffentlichung. Was kommt auf dich zu? Ein riesiges In-Game-Event und eine neue Sammlung, neue Feldzüge, Schneeflocken, Gewerteten Gefechtssprints, Warships-Premiumkonto und vieles mehr!

Schneeflocken ● „Im Namen Seiner Hoheit!“ Event ● Die Sammlung „Belle Époque“ ● Die Kampagne „Mächtiger Prinz“ ● Die Kampagne „Stahlmonster“ ● Warships-Premiumkonto ● Gewertete Sprints ● Tägliche Lieferungen ● Wehrpass ● Map Changes ● Game Balance Changes ● Arsenal Update ● Content Additions and Changes ● Other Changes and Improvements


Schneeflocken

Neujahr ist ein Feiertag im Winter. In vielen Ländern schneit es in dieser Zeit wirklich stark! Freu dich auch in World of Warships auf Schneefälle! Schneeflocken, ein neues In-Game-Event, bescheren dir Kohle und Stahl für das Arsenal.

In Update 0.7.12 werden Schneeflocken auf vielen deiner Schiffe auftauchen. Sie funktionieren wie Sterne, die dir einen einmaligen täglichen Bonus für ein siegreiches Gefecht geben. Schneeflocken können jedoch während des Updates 0.7.12 nur einmal von jedem Schiff abgeblasen werden.

Schneeflocken werden im Schiffskarussell im Hafen neben den Sternen angezeigt, so dass du leicht erkennen kannst, ob du deinen Bonus für ein bestimmtes Schiff erhalten hast oder nicht. Wenn eine Schneeflocke noch da ist, ist es höchste Zeit, sie „abzuschütteln“!

Das Event steht allen Spielern zur Verfügung, aber denk daran, dass du zur Nutzung der Ressourcen im Arsenal mindestens Level 8 in deinem Wehrpass erreichen musst. Schneeflocken erscheinen auf erforschbaren Schiffen der Stufen V bis X sowie auf Premium- und Eventschiffen der Stufen II bis X. Schiffe, die im Update 0.7.12 erhalten wurden, d.h. die gekauft, übernommen oder in Containern empfangen wurden, liefern auch den Neujahrsbonus.

Um den Bonus zu erhalten, musst du ein Co-op-, Zufalls-, Gewertetes oder Szenario-Gefecht gewinnen. Das Abblasen von Schneeflocken wird mit Kohle und Stahl belohnt. Die Art und Menge der Ressourcen variiert je nach Schiffstyp und -stufe.

Bitte denk daran, dass eine Schneeflocke nicht als „abgeblasen“ angesehen wird und auf dem Schiff bleibt, wenn du 0 EP für ein Gefecht bekommst.


„Im Namen Seiner Hoheit!“ Event

Am 20. Dezember erwartet dich das Update 0.7.12 mit einem neuen Ingame-Event namens „Im Namen Seiner Hoheit“, das fünf Wochen dauern wird.

Das Event startet: Do. 20 Dez. 09:00 CET (UTC+1) / Ihre Ortszeit: Do. 20 Dez. 09:00Das Event endet: Di. 22 Jan. 05:00 CET (UTC+1) / Ihre Ortszeit: Di. 22 Jan. 05:00

Das Event umfasst vier Direktiven, die jeweils 10 bis 11 Kampfaufträge enthalten. Die Direktiven werden voraussichtlich einmal pro Woche eintreffen. Sobald du mit der letzten fertig bist, kannst du um den ersten Platz in der Ruhmeshalle kämpfen.

Jede abgeschlossene Direktive oder ein Kampfauftrag bringt dir eine entsprechende Belohnung, einschließlich Tarnmuster, Signale, Weihnachtscontainer und Stahl, eine wertvolle Ressource, die du im Arsenal ausgeben kannst.

Der Hauptgewinn für den erfolgreichen Abschluss der vierten Direktive ist das brandneue deutsche Premium Stufe-VI-Schlachtschiff-  VI Prinz Eitel Friedrich!

Das Event „Im Namen Seiner Hoheit“ steht Spielern zur Verfügung, die Level 12 in ihrem Wehrpass erreicht haben und Stufe V oder höhere Schiffe in Zufalls-, Koop- und Gewerteten Gefechten steuern.

Einige der Missionen werden in Clan- und Szenariogefechten verfügbar sein, andere sind speziell für Schiffe der Stufe VII und höher vorgesehen.

Weitere Informationen zu den Kampfaufträge und Belohnungen des Ereignisses „Im Namen Seiner Hoheit“ findest du in unserem Sonderartikel.


Die Sammlung „Belle Époque“

Die Neujahrscontainer liefern dir Objekte aus der Sammlung „Belle Époque“. Die glorreichen Tage der gepanzerten Kriegsschiffe; die Ästhetik von Stielrammen und hoch aufragenden Masten. Die Zeit, als die mächtigsten Maschinen, versteckt im Schoß von Stahlmonstern, durch Kohle in Bewegung gesetzt wurden. Als Kriegsschiffe ihre makellosen weißen oder majestätisch schwarzen Seiten zur Schau stellten, spielten Sonnenstrahlen auf der Goldverzierung ihres reichen Dekors. Die Ära, die sich vom brüllenden Salut der Dreadnought-Schlachtschiffe verabschiedet hat.

Container mit Bestandteilen der Sammlung werden dir nach Abschluss der Veranstaltung „Im Namen Seiner Hoheit“ und der Aufgaben der Kampagne „Mächtiger Prinz“ zugesandt.

Du erhältst 1 Tag Warships-Premiumkonto-Zeit als Belohnung für das Ausfüllen jeder thematischen Liste und einen Container „Wichteln“, eine Andenkenflagge und einen Pickelhauben-Aufnäher für die Vervollständigung der gesamten Sammlung.

Weitere Details über die Sammlung „Belle Époque“ findest du in unserem ausführlichen Artikel.


Die Kampagne „Mächtiger Prinz“

Eine temporäre Kampagne mit dem Titel „Mächtiger Prinz“ stellt das Schlachtschiff Prinz Eitel Friedrich sowie andere Kriegsschiffe in den Mittelpunkt, die den Spielern als Belohnung für die Erfüllung der letzten Missionen geschenkt werden. Die Kampagne beginnt am 20. Dezember und dauert bis zum 22. Januar.

Sie wird zur guten alten Neujahrstradition beitragen, die in World of Warships gefeiert wird, indem sie den Spielern ein lohnendes Spielerlebnis bietet – und die folgenden fünf erforschbaren Stufe-VI-Schiffe mit den dauerhaften, von Neujahr inspirierten Tarnmuste   VI Hatsuharu,   VI Nürnberg,   VI Icarus,   VI Dallas und   VI Normandie.

Die Belohnung für die Erfüllung der letzten Aufgabe des letzten Kampfauftrags ist eine permanente Tarnung, die speziell für die   VI Prinz Eitel Friedrich entwickelt wurde.

Aufgaben können mit Stufe VI und höheren Schiffen in Zufalls- und Gewerteten Gefechten erledigt werden. Einige der Aufgaben werden in Clan- und Koop-Gefechten verfügbar sein.

Bitte beachte: Die Aufgabe der ersten Kampfaufträge in der Kampagne „Mächtiger Prinz“ ist nur mit dem Schlachtschiff   VI Prinz Eitel Friedrich zugänglich.

Weitere Details findest du in einem gesonderten Artikel.


Die Kampagne „Stahlmonster“

Stahl ist eine wertvolle Ingame-Ressource, die „abgebaut“ wird, um seltene Kriegsschiffe zu erhalten. Stahl wird hauptsächlich durch aktives Kämpfen in konkurrierenden Spielmodi wie Clan und Gewertete Gefechte verdient. Seitdem wir Stahl in das Spiel aufgenommen haben, haben wir viele Anfragen erhalten, um ihn zugänglicher zu machen, da nicht alle Spieler die Möglichkeit haben, in den Wettbewerbsmodi effizient genug oder regelmäßig zu spielen, um die „Stahlpreisschiffe“ erhalten zu können.

Neujahr ist eine perfekte Zeit für Wunder und Geschenke, also haben wir mehrere Aktionen für dich im Spiel vorbereitet, die dir helfen werden, Stahl zu bekommen. Für fast jeden Spieler gibt es eine interessante Aktivität. Die Gesamtmenge an Stahl, die während der Neujahrsveranstaltungen angeboten wird, ist jedoch nicht so groß, weil wir diese seltene Ressource sowie die Bemühungen vieler Spieler, die sie durch aktives Spielen im Wettkampfmodus „gewonnen“ haben, nicht „entwerten“ wollen.

Eine der Aktivitäten, bei denen du Stahl verdienen kannst, ist eine Kampagne, die wir Stahlmonster nennen. Sie erzählt dir die Geschichte, wie Stahlgiganten – Dreadnoughts und Schlachtschiffe – entstanden sind, um zu Beginn des 20. Jahrhunderts die Schlachtschiffe vor dem Dreadnought zu ersetzen.

Die Kampagne wird im Premium-Laden zum Kauf angeboten.

Du kannst es innerhalb von 180 Tagen nach dem Kauf ausfüllen. Die Kampagne kann nur einmal gekauft werden, und die Belohnung, die du für den Abschluss bekommst, wird auch nur einmal vergeben. Nachdem du die Kampagne gekauft hast, hast du 180 Tage Zeit, um alle Aufgaben zu erledigen, und wenn du ein anderes Paket kaufst, das diese Kampagne enthält, wird die Zeit, in der sie für dich verfügbar sein wird, um weitere 180 Tage verlängert.

Die Kampagne kann mit Schiffen der Stufe V oder höher in Co-op-, Zufalls- und Gewerteten Gefechten abgeschlossen werden. Einige der Aufgaben werden auch in Clangefechten verfügbar sein.

Die Kampagne wird fünf Missionen mit je sechs Aufgaben umfassen. Im Laufe des Spiels kannst du bis zu 28 Tage Zeit für das Warships-Premiumkonto, verschiedene Signalflaggen und Tarnmuster verdienen. Darüber hinaus kannst du, indem du die letzten Aufgaben aller Missionen erledigst, attraktive Belohnungen wie 4.000 Stahl, vier Große Weihnachtsgeschenke und einen Mega-Weihnachtsgeschenk-Container erhalten.


Warships-Premiumkonto

Das Premiumkonto ist ein integraler Bestandteil des Wargaming-Universums. Wenn du ein Premiumkonto hast, kannst du das Spiel schneller durchlaufen und neue Höchstleistungen im Spiel erreichen, indem du mehr Kreditpunkte und EP erhältst.

Die Boni, die das Wargaming-Premiumkonto bietet, erstrecken sich über alle drei Spiele, World of Tanks, World of Warships und World of Warplanes. Dies ermöglicht es dir, gleichzeitig ein angenehmeres Erlebnis zu haben, wenn du alle unsere drei Projekte spielst.

Aber im Moment haben wir einige sehr gute Nachrichten für diejenigen, die aktiv World of Warships spielen. Mit dem Release von Update 0.7.12 sind wir bereit, das spezielle Warships-Premiumkonto einzuführen. Es gilt nur für World of Warships, bringt dir aber 15% mehr EP!

Wenn du bereits ein Wargaming-Premiumkonto hast, wenn das Update 0.7.12 auf den Live-Servern läuft, erhältst du einen einmaligen Bonus auf das Warships-Premiumkonto mit einer Dauer, die der verbleibenden Dauer deines Wargaming-Premiumkontos zum Zeitpunkt der Veröffentlichung des Updates entspricht. Das bedeutet, dass du alle Boni, die dir das Warships-Premiumkonto bietet, vollständig erleben kannst, ohne zusätzliche Kosten zu tragen.

Für weitere Informationen über das neuen Warships-Premiumkonto lies denr entsprechenden Artikel.


Gewertete Sprints

Zwei neue Spielzeiten der Gewerteten Sprints erfordern Schiffe der Stufe VI, wobei die Gefechte im Format 5×5 bzw. 7×7 ausgetragen werden. Wie in der ersten Spielzeit werden insgesamt 10 Ränge auf zwei Ligen verteilt:die erste, die Rang 10 bis Rang 6 umfasst, und die zweite von Rang 5 bis Rang 1. Divisionen, die aus maximal zwei Spielern bestehen, sind erlaubt.

Wichtig! Alle Sterne, die in Gewerteten Sprints verdient wurden, werden nicht für das Emblem Gewertete Gefechte – Experte berücksichtigt.


Tägliche Lieferungen

Spieler, die sich zwischen dem 25. Dezember und dem 8. Januar in das Spiel einloggen, erhalten Lieferungen mit Neujahrsthema.

Du kannst die folgenden Belohnungen erhalten, wenn du dich regelmäßig in das Spiel einloggst:

  • 3x Neujahrsluftschlange Tarnmuster;
  • 50.000 Kreditpunkte
  • 50.000 Kreditpunkte
  • 1 Tag Warships-Premiumkonto;
  • 1x Container „Wichteln“;
  • 50.000 Kreditpunkte
  • 5x Neujahrsluftschlange Tarnmuster;
  • 500 Kohle;
  • 1 Tag Warships-Premiumkonto;
  • 1x Container „Wichteln“.

Du kannst insgesamt 10 Belohnungen erhalten, und die Lieferungen werden 14 Tage lang ankommen. So kannst du 4 Tage von zwei Wochen überspringen, aber trotzdem alle Belohnungen erhalten!


Wehrpass

Ab Update 0.7.12 basiert dein Fortschritt im Wehrpass auf der Anzahl der gespielten Gefechte und nicht auf der Menge der verdienten EP. Die für das Erreichen jeder Stufe gewährten Belohnungen bleiben unverändert. Dies wird dazu beitragen, den Fortschritt des Wehrpasses für Anfänger einfacher zu machen.

Mit der Veröffentlichung des Updates werden alle Spieler der Stufen 1 bis 14 in ihren Wehrpässen automatisch um eine Stufe höher gesetzt.

Wichtig! Das Gefecht wird nicht mehr auf den Fortschritt eines Spielers im Wehrpass angerechnet, nachdem dem Spieler eine Einschränkung auferlegt wurde, die ihn daran hindert, alle Typen von Gefechten außer Koop-, Clan- und Übungsgefechten zu bestreiten.


Map Changes

In Update 0.7.12, a lot of changes were implemented to the Okinawa map to improve it:

  • The ridge of islands between key areas A and B used to divide the map into two uneven parts: one with one key area and the other with two. We have split the big ridge into two and moved it southeast. Now, both parts are located in the central area. The height of these islands enables ships on one flank to provide fire support to their allies on the other flank. At the same time, the islands enable cruisers to hide from battleships’ salvos and be more active in fighting for control of a key area. The passage between the islands in the central part of the map allowed ships to easily sail from one part of the map to the other.
  • The northwestern key area is now more open, and the height of islands around it has been changed. This allows cruisers and even battleships to take part in its capture, or to provide fire support.
  • Several new islands have been added to the southeastern key area. They give destroyers a chance to take shelter from enemy salvos. However, the open space near the key area that’s suitable for playing with battleships and destroyers, still remains.

In general, the renewed Okinawa map will be more comfortable for ships of all types, with an abundance of open water spaces and a landscape that will retain its familiar patterns.

OkinawaOkinawa 0.7.12


Game Balance Changes

US battleships

To raise their battle performance and bring them in line with same-type ships, the following improvements have been implemented for US battleships, aimed at raising their average lifetime in battle:

S. Carolina:

  • The rudder shift time for hull (A) has been reduced from 14.9 to 13.1 seconds
  • The rudder shift time for hull (B) has been reduced from 10.7 to 9.4 seconds

Wyoming:

  • The rudder shift time for hull (A) has been reduced from 17.7 to 13.1 seconds
  • The rudder shift time for hull (B) has been reduced from 12.7 to 11.2 seconds

New York:

  • The rudder shift time for hull (A) has been reduced from 19.3 to 17.1 seconds
  • The rudder shift time for hull (B) has been reduced from 12.5 to 11.0 seconds
  • The reloading time of the main has been reduced from 34.3 to 31 seconds

New Mexico:

  • The rudder shift time for hull (A) has been reduced from 19.7 to 17.4 seconds
  • The rudder shift time for hull (B) has been reduced from 13.5 to 11.9 seconds

Colorado:

  • The rudder shift time for hull (A) has been reduced from 20.8 to 18.3 seconds
  • The rudder shift time for hull (B) has been reduced from 16.1 to 14.2 seconds

N. Carolina:

  • The rudder shift time for hull (A) has been reduced from 22.8 to 20.0 seconds
  • The rudder shift time for hull (B) has been reduced from 17.3 to 15.2 seconds

Iowa:

  • The rudder shift time for hulls (A) and (B) has been reduced from 25.6 to 22.5 seconds
  • The rudder shift time for hull (C) has been reduced from 19.5 to 17.1 seconds

For the ships mentioned above, the HP recovery speed when the Repair Party consumable is used has been increased from 0.5 to 0.66% of total HP per second. The change doesn’t affect battleship Colorado because her Repair Party already has this effect.

German battleship Friedrich der Große

  • The armor penetration capacity of the 105 mm HE shells of the secondary battery guns is now 26 mm
  • The reloading time of the 406 mm main guns has been reduced from 28 to 26 seconds
  • The reloading time of the 420 mm main guns has been reduced from 32 to 29 seconds

The increase in DPM of the main and secondary battery guns compensates for the small number of guns, while preserving all the special aspects of gameplay specific to German battleships.

Japanese battleships

Myogi:

  • The reloading time of the main guns has been reduced from 30 to 28 seconds
  • The armor penetration of the 356 mm AP Type5 shells has been increased

The accuracy of Myogi’s main guns couldn’t adequately compensate for the small number of guns (only 6 of them). Besides that, her armor penetration capacity made her inefficient against same-type ships. Increasing the firing rate and armor penetration capacity enhances the battleship’s efficiency at all firing ranges while preserving all special aspects of gameplay specific to Japanese battleships.

Kongo, hull (A):

  • The armor penetration of the 356 mm AP Type5 shells has been increased

Izumo:

  • The armor penetration of the 410 mm AP/APC Type91 shells has been increased

Despite the initial high capacity for AP shell armor penetration, it would decrease significantly with distance. This resulted in Izumo not being very efficient in long-range combat against same-type ships. With the new parameters, the ship’s armor penetration at maximum distances isn’t much inferior to that of Yamato, which in turn still enjoys better penetration capacity due to the larger caliber and better accuracy. The change is designed to reinforce Izumo in her role of being a heavy armored long-range battleship, and to make the transition to Yamato smoother and more logical.

Other Improvements

  • Fixed an issue with incorrect armor penetration. The armor penetration capacity of the 150 mm HE shells of the secondary guns has been increased from 36 mm to 37 mm for the following German ships: Prinz Eitel Friedrich, Admiral Graf Spee, HSF Graf Spee, Gneisenau, Scharnhorst, Bismarck, Tirpitz, Tirpitz B, Graf Zeppelin, Roon, Friedrich der Große, Großer Kurfürst, and [Großer Kurfürst].
  • Protection of the stern magazines from damage caused by HE shells has been increased for Wichita and Medea.
  • Protection of the steering gears from damage caused by HE shells has been increased for Tachibana, Tachibana Lima, Umikaze, Isokaze, and Minekaze.
  • Propulsion protection from damage caused by HE shells has been increased for Tachibana, Tachibana Lima, and Wakatake.

Now, protection from damage caused by HE shells for these destroyers is in line with same-type ships.


Arsenal Update

Guineas will be available for accumulating until Update 0.7.12 is over, after which they will be exchanged for credits at an exchange rate of 1 Guinea to 100,000 credits. You won’t be able to get them in the game client, but you will have a chance to purchase the missing amount in the Premium Shop in order to exchange them for   VIII Cossack.

In the Arsenal, you will now be able to exchange doubloons for various in-game goodies.

Five more Commanders will arrive with Update 0.7.12:

  • George Doe—1,500 doubloons.
  • Vasiliy Znamensky—1,500 doubloons.
  • Reinhard von Jütland—1,500 doubloons.
  • Charles-Henri Honoré—1,500 doubloons.
  • Bert Dunkirk—1,500 doubloons.

Each Commander can be purchased only once. If you already have the Commander on your account, the exchange option will not be available.

You can find detailed information about each of the Commanders in the corresponding section in the Arsenal.

We have introduced a new ship that can be purchased for Coal: American Tier III cruiser Charleston. The cost is 15,000 Coal.

In the Camouflages category, permanent camos that can be purchased for doubloons have been added. Before Update 0.7.12, they were available in the Camouflage section on the Exterior tab.

  • For battleship Tirpitz: Special and Norwegian for 1,000 doubloons each, and Magnus-S for 2,500 doubloons.
  • For battleship Gascogne: Dazzling for 1,000 doubloons, The Maid of Orleans and The Republic for 2,500 doubloons each.
  • For cruiser Atago: Special, Combat, and Tropical for 1,000 doubloons each
  • For battleship Scharnhorst: Special and Z-15 for 1,000 doubloons each
  • For battleship Duke of York: Mediterranean and Tropical for 1,000 doubloons each
  • For battleship Hood: Special for 1,000 doubloons; From the Bottom of the Ocean and The Last Conquest for 2,000doubloons each

Content Additions and Changes

Starting from Update 0.8.0, Tier IX, ships Musashi and Kronshtadt won’t be available to purchase for Free XP, and cannot be obtained for Coal in the game client either.

These ships are becoming pretty popular for their tier. To avoid a redundant number of them in Tier IX battles and to keep the diversity of team composition at a proper level, we’ve decided to remove the options of purchasing or exchanging them for an indefinite period. Tier IX French battleship Jean Bart has already come to replace these ships, and in the near future we’re going to introduce one more ship of the same tier.

We understand that accumulating resources for these ships is a long process, which is why we wanted to warn you in advance, so that those interested can steer these ships into their Ports before Update 0.8.0 goes live. You have approximately one month to get Musashi and Kronshtadt.

The following ships have been added for testing by developers, supertesters, and community contributors:

  • Soviet Tier IX destroyer Neustrashimy
  • Japanese Tier V cruiser Yahagi
  • Austro-Hungarian Tier IV battleship Viribus Unitis
  • Italian Tier VI destroyer Leone
  • Japanese Tier X cruiser Azumaya

The following permanent camos are unavailable to purchase in the camouflage section of the Exterior tab (available in the Arsenal):

  • For battleship Tirpitz: Special, Norwegian, and Magnus-S
  • For battleship Gascogne: Dazzling, The Maid of Orleans, and The Republic
  • For cruiser Atago: Special, Combat, and Tropical
  • For battleship Scharnhorst: Arctic, Special, and Z-15
  • For battleship Duke of York: Arctic, Mediterranean, and Tropical
  • For battleship Hood: Special, From the Bottom of the Ocean, and The Last Conquest

A new camo, New Year Streamer, has been added to the game:

  • –3% to the ship’s detectability by sea
  • +4% to the dispersion of shells fired by enemies attacking your ship
  • +100% XP per battle
  • +100% Free XP per battle
  • +150% Commander XP per battle

Permanent New Year camouflage patterns have been added for Tier VI ships Prinz Eitel Friedrich, Hatsuharu, Nürnberg, Icarus, Dallas, and Normandie. The camo provides the following bonuses:

  • –10% to the cost of the ship’s post-battle service
  • +50% XP per battle
  • –3% to the ship’s detectability by sea
  • +4% to the dispersion of shells fired by enemies attacking your ship

The series of Royal Navy updates is over, and Port of London returns to its usual state.

Bonuses to XP earned per battle have been increased for the Blue Lagoon (from 50% to 75%) and Victory Salute (from 50% to 100%) camos.

In Update 0.7.12, Twilight Battle mode has been disabled; the Halloween 2017 and Halloween 2018 Ports are no longer unavailable, and the Warrior of the Light achievement won’t be displayed among those available to get.

We are happy that you appreciated the Twilight Fleet ships and their unique consumables. Perhaps you’ll see them again next year…


Other Changes and Improvements

  • The visualization of traces on all maps has been reworked to make them more noticeable against the surrounding background.
  • Minor fixes of the geometry and textures for the following ships: Dreadnought, Le Terrible, Vanguard, West Virginia, Edinburg, Mikasa, Iron Duke, Graf Spee, Nueve de Julio, Medea, and Jutland. A Coat of Arms has been added to both hulls of Tirpitz.
  • The countdown displayed in combat missions for getting unique Upgrades for Tier X ships has been changed from 31.12.2018 to 31.08.2019. Combat missions don’t have any fixed end dates.
  • Fixed an issue with the cooldown time of the standard Catapult Fighter. It was standard rather than special, for Musashi. Reloading time has been reduced from 180 seconds to 90 seconds.
  • Fixed an issue with ribbons overlapping the HP indicator of the 3rd Regiment in Operation Cherry Blossom.
  • Fixed a rare bug which disabled the bonus to shell dispersion when guns were locked onto a target.
  • Fixed an issue with the enemy team becoming visible before the pre-battle countdown ended.
  • Fixed an issue with the BATTLE ON! button displayed in the post-battle statistics screen for a player with a ban on access to that battle type.
  • Fixed an issue with the scroll bar overlapping the text description in collections.
  • Fixed an issue with the initial interface scaling: it was determined incorrectly when the game screen was moved to a monitor with a different resolution.
  • Fixed issues with image rendering in the interface that might occur when scaling.
  • Fixed an issue when 4-digit values didn’t fit into the designated field in the statistics chart showing the number of battles per Tier in the Summary tab in a player’s profile.
  • Fixed an issue with the incorrect naming of Colorado’s main battery guns in the Modules screen.
  • The main guns of battleship König now don’t hit the cranes when traversed to the other side.
  • Fixed an issue with the Tactical Expertise achievement not being issued for fulfilling all the conditions of Operation Aegis.
  • Information in a tooltip on the Ranked Battles tab in a player’s profile was updated, taking into account the Ranked Sprint seasons held.
  • Fixed a glitch with an explosion flash visible through a ship’s hull in the Dunkirk Port.
  • Fixed the display of progress for the Clan Battles Expert medals.
  • Now players can see all Collectors Club emblems and conditions for getting them.
  • When first launched after installation, the game will open in a ‘Fullscreen, windowed’ screen mode.
  • Updated the icon of the Twitch Welcome achievement.
  • Fixed a bug when the game client could remain in a permanent “loading” state when players tried to authorize within the game.
  • Fixed an issue with automatic logging into the game when players had to enter their password again if launching the game via WGC.
  • Fixed the appearance of display borders for damage textures.
  • Mounted a catapult for float planes on top of the third main battery turret of battleship Arizona.
  • In the Training Room on maps Ocean, Big Race, Solomon Islands, New Dawn, Hotspot, Tears of the Desert, Mountain Range, and Warrior’s Path. Alpha and Bravo teams will now spawn in the north and south, respectively.

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